Uw visitekaartje online
Uw website is een effectieve en goede manier om potentiële klanten aan te trekken. Steeds meer mensen zoeken eerst op het wereldwijde web voordat ze een dienst of product kopen bij een bedrijf. Een goede website is dus erg belangrijk. Het is uw online visitekaartje dat ervoor moet zorgen dat potentiële klanten over de streep worden getrokken om een product of dienst bij u af te nemen. Met de onderstaande tips verandert u uw website in een hoogwaardig online visitekaartje
Wie bent u?
Wie bent u eigenlijk? Wat voor bedrijf heeft u? Wat voor producten of diensten levert u en zijn deze van hoge kwaliteit? Deze vragen zijn belangrijk om op de website te beantwoorden. Een klant die naar u op zoek is wil deze informatie namelijk hebben om een gefundeerde keuze te maken. Ook de look & feel van de website dienen aangepast te worden op uw bedrijf. Een website van een begrafenisondernemer en de website van een modeontwerper zullen zeer verschillend zijn op het gebied van kleur, aankleding en de aanwezigheid van filmpjes en foto's. Zorg er dus voor dat de website bij uw product, dienst en doelgroep past.
Voeg tekst toe
Duidelijk omschreven tekst zegt een bezoeker meer als loze woorden. Een website is vooral een gebruiksvoorwerp dat gebruikt wordt door uw klanten. Zij willen iets van u en u wilt een opdracht van hen. Duidelijke taal is dus een vereiste. Daarnaast kan het duidelijk structureren van goede tekst klanten verleiden tot een aankoop of opdracht bij uw bedrijf.
Gebruik uw website
Heeft u uw eigen website al eens uitgeprobeerd in Windows 7 of bepaalde bestanden geopend vanaf een iPad? Weet u zeker dat alles op uw website werkt? Een niet-werkende website kan als zeer storend worden ervaren. Uw klanten, misschien wel een belangrijke klant, kunnen eenvoudig in twee muisklikken op de website van uw grootste concurrent terechtkomen. Zorg er verder voor dat uw website zo gebruiksvriendelijk is dat uw huidige en potentiële klanten niet hoeven te zoeken naar informatie. Ook hiervoor geldt: als een klant te veel moet nadenken, is de website van de concurrent dichtbij.
Google uzelf
Heeft u er eens over gedacht om uw bedrijf te googlen of uw product of dienst te googlen in combinatie met de plaats waar uw bedrijf gesitueerd is? Staat u niet op de eerste pagina terwijl uw concurrenten deze positie wel hebben? Dan zal daar zeker verandering in moeten komen.
Google houdt het meest van websites waarvan de content regelmatig veranderd en waarvan de zoekwoorden in de titels zijn verwerkt. Daarnaast kijkt Google ook naar de klikbare links op uw website. Heeft u klikbare links naar bijvoorbeeld uw portfolio in de vorm van 'klik hier'? Dan doet u er verstandig aan deze link te veranderen in een keyword, bijvoorbeeld 'webdesigner portfolio'.
Artikelen
Gebruik twitter
Twitter is een mooie 'tool' om informatie te delen met uw klanten en overige volgers. Het is een opkomend fenomeen waar steeds meer ondernemers gebruik van maken. Maar wat zijn nu de mooiste en beste tips en tricks voor Twitter? Zijn uw volgers, klant of niet, wel gediend van alle mogelijke woordcombinaties, Tweets en posts? Gerespect
QR code
De QR code is oorspronkelijk bedoeld voor het herkennen van auto-onderdelen van Toyota. Maar anno 2013 wordt de QR ook gebruikt voor diverse andere doeleinden. Bent u als klant niet zeker van een bepaald product? Staat u in de winkel met een product in uw handen, en zou u toch liever wat meer informatie willen hebben? U kunt eenvoudig de QR c
Consumenten vertrouwen
Een denkbaar scenario: u bent op zoek naar een dakkapel voor op uw bovenverdieping. U heeft Website A gevonden. Er staan foto's op van dakkapellen, maar verder ziet de website er niet erg betrouwbaar uit. Bijna geen tekst, geen kvk-nummer en er zijn ook geen contactgegevens te vinden. U heeft geen vertrouwen in ondernemer A en binnen enke
Kracht van online adverteren
De kracht van een online advertentie of advertorial zit in twee aspecten. Ten eerste, een visuele advertentie wordt beter opgeslagen in het geheugen dan een louter hoorbare advertentie. Naarmate men vaker een advertentie visueel heeft ervaren, neemt de kans dat een advertentie positief wordt bevonden toe. Ten tweede is een advertentie op inte
Google + local
Google Places is officieel verhuisd naar Google+. Nu draait deze dienst onder de naam Google+Local. Volgens Google zelf is deze dienst de beste manier om bijvoorbeeld een goed restaurant bij u in de buurt te vinden. Natuurlijk gebeurt dit op basis van algemene scores en algemene informatie, maar het is ook mogelijk om restaurants te filteren